از خود دفاع كنيد و فرياد بكشيد

دفاع شخصي بانوان،دفاع شخصي آقايان،آموزش دفاع شخصي،فيلم آموزش دفاع ، كتاب آموزش دفاع شخصي،دفاع شخصي

از خود دفاع كنيد و فرياد بكشيد

۹۵۷ بازديد

از خود دفاع كنيد و فرياد بكشيد

از خود دفاع كنيد!
هر حمله اي كه به شما مي شود يك موقعيت حمله در اختيار شما قرار مي دهد از اين فرصت استفاده كنيد و با حمله اي به موقع از خود دفاع كنيد. هنگام ضربه زدن مراقب باشيد گارد خود را خيلي باز نكنيد. از نيروي منطقي استفاده كنيد! (نكات زير را مطالعه نماييد.)
به «نقاط نرم» (صورت، گردن، پهلو، شكم، ناحيه عصبي زير معده و…) ضربه بزنيد.

به اين ترتيب اين شانس را خواهيد داشت تا او را موقتا زمين گير كنيد. حتي مي توانيد حريف خود را خش بكشيد، گاز بگيريد، چنگ بكشيد، تف بيندازيد، موهايش را بكشيد يا به چشم هايش حمله كنيد! فراموش نكنيد شما در حال دفاع از خود در برابر عده افراد شرور هستيد و نه در رينگ بوكس كه بخواهيد در اين درگيري از قوانين داخل رينگ استفاده كنيد. بايد از تمام داشته هاي خود و نقاط ضعف حريف استفاده كنيد تا از جان خود دفاع كنيد. به چشمان ضربه بزنيد اين كار مدت زيادي فرد مهاجم را زمين گير خواهد كرد، با انگشتان خود مي توانيد به جلوي گلو ضربه وارد كنيد در اين هنگام بايد نوك انگشتان شما به هم نزديك باشد دستي كه انگشتانش از هم دور باشند دست ضعيفي است!
    ضربه به بيني سبب مي شود همه چيز دربرابر چشمان مهاجم تيره و تار شود و درد زيادي دارد اين ضربه به شما فرصت مي دهد تا راحتتر از معركه دور شويد.
    هنگامي كه در دستان طرف مقابل گير مي افتيد يا در دسترس دستان او هستيد، از لگد هاي پايين استفاده كنيد ضربه هاي پاي شما بايد به ساق، زانو، پشت زانو، عضلات ساق و قوزك پا وارد شود ضربات خود را به بالاتر از زانو وارد نكنيد چون به احتمال زياد آنها پاي شما را خواهند گرفت.
    در يك درگيري واقعي ديدن كسي كه از پشت حمله مي كند كار راحتي نيست چه برسد كه بخواهد به صورت همزمان با او بجنگيد. خوب از پشت به كسي حمله كردن كارناجوانمردانه است ولي در يك درگيري خياباني نبايد انتظار كار جوانمردانه اي داشته باشيد. بنابراين بايد هميشه حواستان به پشت سر باشد و قبل از همه به كسي كه از پشت سر نزديك مي شود حمله كنيد.
    با سر به صورت فرد مهاجم ضربه بزنيد. پيشاني افراد داراي استخوان محكمي است كه براي ضربه زدن بسيار مناسب است مي توانيد به بيني يا صورت مهاجم شروري كه مقابل شما ايستاده است ضربه بزنيد. اين ضربه اي است كه بسياري از مبارزان براي آن آماده نيستند. مراقب باشيد ضربه به گيچ گاه حريف ممكن است به مرگ او ختم شود شما كه نمي خواهيد يك شبه به آدم كش تبديل شويد و اگر شانس بياوريد تمام عمر خود را پشت ميله هاي زندان بگذرانيد.
    در يك ضد حمله و جا خالي دادن مي توانيد او را روي زمين بيندازيد يا تعادل او را به هم بزنيد و گردن او را در اختيار بگيريد حتي اگر حريف شما بسيار قوي باشد به اين روش مي توانيد او را به زانو درآوريد.

با صداي بلند فرياد بزنيد
براي دفاع شخصي و فرياد كشيدن و كمك خواستن با صداي بلند حتي يك لحظه هم ترديدي به خود راه ندهيد. يا حتي مي توانيد از حقه قديمي استفاده كنيد و فرياد بزنيد آتش! اينجا آتش گرفته! (معمولاً مردم براي كمك به كسي كه در حال كتك خوردن است تمايلي زيادي نشان نمي دهند بلكه ترجيح مي دهند آنرا تماشا كنند.) اين كار به صورت ناخود آگاه توجه مردم را به سمت شما جلب مي كند. و مهاجمان در وضعيتي قرار مي گيرند كه برايشان خوشايند نيست و شرايط براي شما بهتر مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.