آموزش دفاع در برابر چوب دستي

دفاع شخصي بانوان،دفاع شخصي آقايان،آموزش دفاع شخصي،فيلم آموزش دفاع ، كتاب آموزش دفاع شخصي،دفاع شخصي

آموزش دفاع در برابر چوب دستي

۱,۴۳۸ بازديد

آموزش دفاع در برابر چوب دستي

شايد تا به حا به اين موضوع برخورد كرده باشيد كه شخصي با چوب دستي يا هر آلتي شبيه به آن شما را تهديد كرده است. در چنين شرايطي بايد تا حد امكان از درگيري خودداري كنيد اما ممكن است كسي كه مقابل شماست انسان شروري باشد و از طريق مذاكره و كوتاه آمدن نتوانيد او را از حمله به خود منصرف كنيد در چنين شرايطي احتمال صدمه ديدن يا شكستگي استخوان ها بسيار زياد است بنابراين بهتر است اين آموزش از سري آموزش هاي دفاع شخصي را بخوانيد تا در صورت بروز چنين وضعيتي بتوانيد از خود دفاع كنيد و از صدمه ديدن خود جلوگيري كنيد!

قبل از هر چيز بايد بدانيد كه چوب دستي بخاطر طول بلندش مي تواند سرعت بيشتري در نوك داشته باشد و ضربه اي كه به شما مي خورد هر چه به نوك چوب دستي نزديكتر باشد صدمه بيشتري وارد مي كند!

پس در قدم اول بايد فاصله بين خود و حريف را در كمترين زمان ممكن كم كنيد. انگاه دست خود را از محلي كه به دست حريف نزديكتر باشد بين خود و چوب دستي حايل كنيد تا بدين وسيله مانع از صدمه شديد به خود شويد! درست مانند شكل زير

defense.royablog.ir (1)   

حال بايد چوب دستي را با دست خود به سمت پايين حركت دهيد و آنرا در زير بغل خود قرار دهيد مانند شكل زير

defense.royablog.ir (2)

و همزمان با همان دست خود دست حريف را مي گيريد و با دست ديگر شانه او را نگه مي داريد تا نتواند از شما فاصله بگيرد و باه شما صدمه بزند.

defense.royablog.ir (3)

حال با وارد آوردن ضربه اي به شكم حريف او را زمين گير مي كنيد مانند شكل بالا

defense.royablog.ir (4)

اكنون مانند شكل بالا دست خود را به سمت عقب روي چوب دستي مي كشيد و آرنج دست ديگر را مطابق شكل زير در وضعيتي قرار مي دهيد كه به يك ضربه به مچ او زاويه بدهيد مانند شكل زير

defense.royablog.ir (5)

حال بازو و آرنج يك دست شما مانند يك تكيه گاه مانع از چرخش دست حريف در دفاع شخصي مي شود و با تاباندن چوب دستي يا چماقي كه در دستش است زاويه اي ايجاد مي كنيد كه او چاره اي جز رها كردن چوب دستي خود ندارد!

defense.royablog.ir (6)

اكنون چوب دستي در دستان شماست حتي اگر مي خواهيد به او ضزبه بزنيد فاصله خود را با او حفظ كنيد

پيروز باشيد

علي يزدي مقدم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.