9 ترفند دفاع شخصي كه شما را از هر شرايط زورگيري نجات مي دهند

دفاع شخصي بانوان،دفاع شخصي آقايان،آموزش دفاع شخصي،فيلم آموزش دفاع ، كتاب آموزش دفاع شخصي،دفاع شخصي

9 ترفند دفاع شخصي كه شما را از هر شرايط زورگيري نجات مي دهند

۴۲۵ بازديد

دنيايي كه در آن زندگي ميكنيم پر از خطرات مختلف است. براي همه ما ممكن است اتفاقاتي پيش بيايد كه مجبور شويم از خودمان و عزيزانمان در برابر حمله مهاجمان دفاع كنيم. يادگيري مهارت هاي دفاع شخصي به شما كمك مي كنند تا در شرايط سخت و خطرناك ايمن بمانيد. مطلب امروز ما، راهنماي اجراي تكنيك هاي پيشگيرانه، ضد حمله و حركات دفاعي ويژه افراد مبتدي است كه به حفظ امنيت شخصيشان كمك مي كند.

 

بخش اول: تكنيك هاي پيشگيرانه

اقدامات ايمني شخصي

با اينكه حمله يا تجاوز هيچ وقت تقصير قرباني ماجرا نيست؛ اما اقدامات ايمني و پيشگيرانه اي براي جلوگيري از بروز اين اتفاق وجود دارد.

اگر در شب مسافرت مي كنيد، از جاده ها و مسيرهاي اصلي و روشن عبور كنيد. اگر قصد سفر با پاي پياده را داريد، روزهاي سفرتان را به طور رندوم در هفته انتخاب كنيد و از مسيرهاي مختلفي استفاده كنيد تا احتمال اينكه توسط مهاجمان رديابي شويد به حداقل برسد.

اگر به شما حمله شد و هدف مهاجم كيف يا كيف پول شما بود آن را به او بدهيد. يادتان باشيد ماديات ارزش به خطر افتادن جان شما را ندارند.

حتما بخوانيد: دانلود رايگان بهترين كتاب آموزش دفاع شخصي (پي دي اف)

فرياد بزنيد

وقتي مورد حمله قرار مي گيريد جايي براي مودب بودن باقي نمي ماند. اگر احساس مي كنيد زندگي تان در خطر است با صداي بلند و خشن مهاجم را تهديد كنيد كه قبل از افزايش خشونت عقب نشيني كند.

اگر كسي در آن حوالي باشد احتمالا فريادهايتان را مي شنود و به كمكتان مي آيد. علاوه بر اين خشونت و فرياد شما براي مهاجم كه احتمالا فكر مي كرده هدف آسان و راحتي هستيد نقش بازدارنده دارد؛ پس تا جايي كه مي توانيد صدايتان را بلند كنيد و فرياد بكشيد.

بخش دوم: ضد حمله

اگر حمله با خشونت بيشتري همراه شد، از اينكه شما هم خشن تر عمل كنيد و مقاومت نشان بدهيد نترسيد. ممكن است خشونت شما باعث تضعيف مهاجم شود و اجازه بدهد شما فرار كنيد.

بدانيد به كجا ضربه بزنيد

قسمت هاي خاصي از بدن نسبت به بقيه حساس تر و آسيب پذيرترند. اگر در شرايط خطرناك و مورد حمله قرار گرفتيد، ضربه زدن به اين مناطق بهترين راه براي ناتوان كردن فرد مهاجم است.

چشم ها جزو حساس ترين اندام هاي بدن هستند. سعي كنيد انگشتتان را در چشم فرد مهاجم فرو كنيد تا با اين كار جلوي ديد او را بگيريد و براي لحظاتي ناتوانش كنيد.

حتما بخوانيد: آموزش تصويري نقاط حساس بدن مردان در دفاع شخصي

بيني هم يكي ديگر از اعضاي حساس بدن است. از كف دستتان استفاده كنيد و بيني فرد را به سمت بالا بكشيد تا درد شديدي ايجاد كند. اگر از پشت به شما حمله شده، با آرنجتان بيني مهاجم را هدف قرار بدهيد.

ضربه زدن به زانو يا كشاله ران هم يكي ديگر از روش هاي غير فعال كردن فرد مهاجم است. سعي كنيد ضربه محكمي به زانوي او بزنيد تا تعادلش بر هم بخورد.

تا ميتوانيد به مهاجم آسيب بزنيد

تلاش و مبارزه براي حفظ جانتان از هر چيزي مهمتر است. وقتي مورد حمله قرار ميگيريد نبايد ترسو باشيد. اصلا به امنيت جاني مهاجم فكر نكنيد چون ممكن است اين تنها فرصت شما براي ضد حمله باشد؛ پس بايد روي آن حساب كنيد. با نهايت توانتان فرد مهاجم را مورد ضرب و شتم قرار بدهيد.

از قوي ترين قسمتهاي بدنتان استفاده كنيد و حساس ترين نقاط بدن فرد را هدف بگيريد. آرنج، زانو و سر قسمت هاي سفت و استخواني بدن هستند و ميتوانند به عنوان سلاح طبيعي برايتان عمل كنند.

اگر نمي توانيد از اين قسمت ها استفاده كنيد، دنبال وسيله اي باشيد كه با آن از خودتان دفاع و فرد مهاجم را دور كنيد. اين وسيله مي تواند بطري شيشه اي، سنگ، يا يك مشت خاك و ماسه باشد.

بخش سوم: حركات دفاعي

يكي از اهداف فرد مهاجم موقع حمله اين است كه شما را خسته كند تا نتوانيد بيشتر مقاومت كنيد. يادگيري حركات دفاعي باعث مي شود انرژي كمتري صرف كنيد و جلوي حمله را بگيريد.

خلاص كردن مچ دست

اگر فرد مهاجم مچ دستتان را بگيرد، احتمالا اولين كاري كه مي كنيد تلاش براي خلاص كردن مچ دستتان است؛ اما معمولا اين تلاش باعث مي شود مهاجم دستتان را محكمتر بگيرد.

براي رها شدن از اين وضعيت، كاملا صاف و ثابت بايستيد و آرنجتان را به سمت فرد مهاجم بگيريد تا مجبور شود براي جلوگيري از آسيب ديدن مچ دست شما را رها كند.

از طرف ديگر، ضعيف ترين نقطه در دست فاصله بين انگشت شست و چهار انگشت ديگر است. سعي كنيد روي اين قسمت مانور بدهيد تا كف دست مهاجم به سمت پايين بيايد ( يا اگر فرد مهاجم بدنتان را هم گرفته است، دستتان را طوري بچرخانيد كه كف دستتان بالا بيايد). بعد مچ دستتان را آزاد كنيد و با ضد حمله اي كه مهاجم را متوقف كند فرصت فرار پيدا كنيد.

خلاص كردن سر و گردن

اين روش براي آزاد كردن سر و گردن مفيد است. وقتي مهاجم دستش را دور گردنتان حلقه مي كند بلافاصله سعي نكنيد بازوي او را از گردنتان جدا كنيد. در عوض، از دست آزادتان استفاده كنيد و گلوي او را بگيريد و محكم فشار بدهيد. در حالي كه اين كار را مي كنيد از دست ديگرتان استفاده كنيد و خودتان را از دست او رها كنيد.

فرار از چنگ مهاجم

ممكن است فرد مهاجم از پشت به شما حمله كند و بازوهايش را دور بدنتان بپيچد. در اين حالت بازوهايتان مجال حركت كردن ندارند اما دستها و انگشتهايتان كاملا آزاد است.

از دستتان استفاده كنيد و با تمام توان روي انگشت هاي مهاجم فشار بياوريد و تاجايي كه ميتوانيد آنها را خم كنيد تا از درد ناتوان شود. ميتوانيد با كف پايتان هم روي انگشتهاي پاي او بكوبيد تا احساس درد كند.

فرار كردن از موقعيت كوه

يكي از چالش برانگيزترين موقعيت ها كه خلاصي از آن كار سختي است وقتيست كه مهاجم بالاي سر شما مينشنيد. با اين حال، تكنيك رهايي از اين موقعيت به شما كمك مي كند تا از اين موقعيت خلاص شويد پويايي و قدرت را به نفع خودتان تغيير بدهيد.

وقتي مهاجم بالاي سرتان قرار گرفت با بازويتان جلوي مشت او را بگيريد و پايتان را هم به سمت عقب ببريد. بعد بدنتان را بالا بياوريد و پل درست كنيد. در اين شرايط مهاجم مجبور ميشود دستش را روي زمين و بالاي سر شما بگذارد.

حتما بخوانيد: ساده ترين تكنيك هاي دفاع شخصي كه هر كسي مي تواند انجام دهد! (حركات ضروري)

بعد بازوهايتان را دور آرنج او بپيچيد و به پايين بكشيد. در همين حين پايتان را جلوي همان پاي موافق آرنج مهاجم بگذاريد و خودتان را بالا بكشيد. سعي كنيد به مناطق آسيب پذير و حساس او ضربه بزنيد و موقعيت فرار پيدا كنيد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.