فلسفه دفاع شخصي

دفاع شخصي بانوان،دفاع شخصي آقايان،آموزش دفاع شخصي،فيلم آموزش دفاع ، كتاب آموزش دفاع شخصي،دفاع شخصي

فلسفه دفاع شخصي

۹۴۷ بازديد

فلسفه دفاع شخصي

دفاع شخصي عنواني است كه بصورت عام به تمام ورزشهاي رزمي در همه كشورهاي جهان ميتواند اطلاق شود. به واقع هر يك از ورزشهاي رزمي نوعي دفاع شخصي محسوب مي شوند، زيرا فلسفه وجودي اين ورزشها، برتري و پيروزي كاربر هر يك از سبكهاي رزمي، در دفاع از خود و يك مبارزه بي سلاح بوده و به تدريج و در گذر زمان،به جهت مجهز شدن مهاجمين به انواع وسايل كشنده، از وسايلي به جهت دفاع و تهاجم در اين ورزشها استفاده شد كه امروزه به آنها سلاحهاي سرد گفته مي شود.

 

alt   alt  alt

alt     alt     alt

alt   alt   alt

در دنياي تخصصي مدار امروز كه هر علمي اعم از علوم تجربي و انساني به گرايشها و اجزاي كوچكتر اما تخصصي تر تقسيم شده ، علوم ورزشي و هنرهاي رزمي نيز از تقسيم بندي به شاخه هاي كوچكتر و تخصصي تر بي نصيب نمانده است. مثلاً از درون ورزش فوتبال، فوتسال، فوتبال آمريكايي،فوتبال ساحلي و واترپلو استخراج شد و بر همين منوال، ديگر ورزشها كم و بيش تخصصي تر شده اند.

مشخصه بارز هر گرايش ورزشي از ورزش مادر خود، قواعد و تكنيكهاي جديد و روش مندي است. در جامعه امروز آنچه از مفهوم و تعريف دفاع شخصي در ذهن مردم استنباط مي شود، آن تعريف عام نيست كه به همه ورزشهاي رزمي اطلاق مي شود. بلكه چنان كه گفتيم تكنيكهاي خاص تر و در عين حال ساده تري است كه از دخل و تصرف در تكنيكها و تركيبهاي پيچيده تر ورزش مادر خود بوجود آمده و براي يادگيري آسانتر روش مند گرديده و به علاقه مندان عرضه شده است.

alt     alt     alt

alt     alt     alt

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.